torsdag den 21. februar 2013

Lune puder.


Dejlige, lune puder.
De pynter i sofahjørnet og det er rart med lidt nyt at se på.

De gamle puder var syet i en lækker lilla og oliven Marimekko, som var hjembragt fra Helsinki.
Jeg husker slet ikke, hvornår vi var deroppe, men så er det selvsagt mange år siden....



Jeg strikkede to ens stykker, som der står i opskriften.
Det er meningen, at der skal være strik på både for- og bagstykke.



Jeg valgte dog at sætte en støvet rosa møbeluld på bagsiden af begge strikstykker.
Samtidig har jeg gjort noget, jeg aldrig troede skulle komme over mig.
Jeg har sat BLÅ knapper i midten.


Det er SLET ikke mig med blå, men de havde den rette størrelse og lå i knapæsken og på den måde kan man somme tider let og behændigt gøre ting, der ikke er så planlagte.
Det er nu ikke så tosset endda, de er meget mørke og spiller meget godt op til farverne i puderne.
Der er intet blåt ellers, dét der ligner blåt, er grønt...!

Det drysser lige så fint uden for vinduet, mod nord og syd, øst og vest danser de fine små snefnug.

Jeg var på barselsvisit hos det yndigste lille snefnug i går.
Mit senest ankomne barnebarn, en lille pige, som blev født på Valentins Dag.
Hun bor her i byen, men med en influenzaramt farmor nytter det jo ikke at komme for tidligt.
Hun ventede også gerne på os, den lille lækkerfis.

Jeg kender flere lækkerfise, okkedog og der er en mere på vej.
Heldige mig. 
Danser snefnuggene også uden for dine vinduer ??

Kh. Lene.

2 kommentarer:

Unknown sagde ...

Fine fine puder, god ide! Og ja tillykke med det lille ny barnebarn. Hvor er du super heldig :D

FRØKEN LARSEN I/S sagde ...

Tak skal du ha´, Mette Kathrine. :D
Kh. Lene.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...